dimarts, 13 d’agost del 2013

Què necessita saber un mestre per fer plástica?


OBJECTIUS: QUÈ NECESSTA SABER UN MESTRE PER FER PLÀSTICA?
En les relacions que es produeixen en l’àmbit escolar, s’estableix un diàleg en el que entren en joc:

 INFANT – OBJECTE DE CONEIXEMENT – MESTRE, ADULT – CONTEXT

Per establir aquest diàleg cal observar, documentar i fer l’anàlisi didàctic de l’activitat escolar així com ser capaç de:
  • Conèixer el llenguatge visual com a eina instrumental de comunicació.
  • Comprendre l’art com a forma de coneixement i de vivència estètica i desenvolupar la capacitat d’aprendre dels artistes.
  • Identificar els modes de representació i les estructures que generen els infants i el seu desenvolupament i comprendre mecanismes que dirigeixen el pensament visual representacional. 
  •  Comprendre l’àrea com un espai que s’obre a la identitat de l’infant en el que hi ha cabuda per a l’expressió del caràcter,  la emotivitat i la manera de pensar i evolucionar de cada un.
  • Desenvolupar la capacitat de  pensar visualment segons arguments i exploracions plàstiques expressives a partir de qualsevol tema o disciplina.
  • Desenvolupar actituds creatives que ens permetin renovar la mirada i anar més enllà en la invenció i en la interpretació del món.
  •  Comprendre les situacions educatives relacionades amb un procés creatiu i la seva vinculació al llenguatge visual i les arts plàstiques i desenvolupar la capacitat de generar propostes que donin resposta a les necessitats que es vagin plantejant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada