dilluns, 28 de setembre del 2009

Les TIC en els centre educatius

El portàtil es millor i pesa menys.
El les aules 214 D del institut Barcelonès Milà i Fontanals apareixen els alumnes amb el primers ordinadors portàtils per poder treballar a classe, un total de 13 alumnes se secundària. Aquests ordinadors portàtils estan finançats per la Generalitat al 50% amb les famílies. La resta dels 33.000 alumnes, rebran els portàtils al cap de les pròximes setmanes. Els pares tenen una certa preocupació, ja que diuen que les noves tecnologies estan bé però pensen que els ordinador poden distraure als nens i haurien d'haver-hi més ajuda per als pares que no poden pagar-lo.

Els robots en l´educació.
La robòtica és el nou aprenentatge del S. XXI, per ser un producte altament didàctic i pel seu vessant lúdic i motivador. A Espanya hi ha l´única botiga que es diu RO-BOTICA, aposta per difondre aquest innovador producte com a eina educativa i d´oci.
La robòtica és el hobby i el sistema integral d´aprenentatge del futur del S XXI. Els robots en la educació te un component de motivació que garanteix les funcions educatives de desenvolupament. Els més joves s´acosten als conceptes de disseny i muntatge de robots i al mateix temps reforcen els conceptes de la física i de les matemátiques que es consideren difícils o avorrides i que presenten l´índex més alt de fràcas escolar.
La robotica educativa és la nova solució integral d´aprenentatge, amb la contrució i preparació de robots per part dels estudiants es persegueix uns objectius: com ara desenvolupar capacitat de treball col-laboratiu, prendre decisions com a equip, escoltant, discutint i respectat les idees dels altres…

Comentari.
Apropar les noves tecnologies en les escoles es una eina molt enriquidora pels alumnes ja que en la societat en la que vivim tot està informatitzat i un bon us i coneixements d'aprenentatge pels joves assegura un bona introducció en aquest nou món que cada vegada canvia per moments.
Per altra banda el Gobern hauria de donar més sopor a totes les escoles per posar aquestes tecnologies a la vast de tothom.

Considero que treballar amb aquests recursos el alumne aprèn més ràpidament ha assimilar un nous coneixements i conceptes, com treballar i col·laborar amb els companys, a respectar les opinions dels altres, al desenvolupament del pensament lògic, la imaginació, la destresa, etc.
No hi ha que deixar de banda el paper, els bolígrafs, o els llibres ja que aquests sempre seran els protagonistes de l'escola però hi ha que deixar un lloc als ordinador portàtils, les pissarres digitals, etc i fer un bon us d´aquestes noves tecnologies amb la ajuda del mestre i amb un aprenentatge tan fàcil com es a través del joc i el descobriment.











Imatge d'alumne a les aules utilitzant les noves tecnologies.

Informació obtinguda:
  • Diari, "El Pais" dimarts 25 de setembre del 2oo9, a la secció de Catalunya pàg 3.
  • Diari, "El Periodico" 17 de setembre del 2009, a la secció de Comunicació empresarial pàg 7.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada